La sol·licitud de concessió de la bonificació es realitzarà un cop finalitzada la instal·lació i es podrà presentar fins el 31 de desembre de l'exercici immediat anterior a aquell en que hagi de tenir efectivitat, sense que pugui tenir caràcter retroactiu, i s'haurà d'adjuntar la següent documentació:
a) Certificat final d’obra de la instal·lació fotovoltaica, emès per l'empresa instal·ladora o tècnic competent, a on consti la data de finalització de la instal·lació i la potència instal·lada. b) Document d’inscripció de la instal·lació en el Registre d’Autoconsum de Catalunya (RAC). c) Còpia del rebut anual de l'IBI, o de document que permeti identificar de manera indubtable la ubicació i descripció del bé immoble, inclosa la referència cadastral. d) En el cas d’instal·lacions col·lectives caldrà l'aportació de l'acord de repartiment en el qual es faci constar la potència assignada a cadascun dels participants. e) Acreditació mitjançant factures de la despesa efectuada. No s’admeten factures de data anterior a la data de comunicació i/o llicencia municipal. f) Justificants de pagament de les factures mitjançant transferència bancària. No s’admeten altres modalitats de pagament, ni tampoc justificants amb data de pagament anterior a la data de comunicació i/o llicencia municipal, excepte que quedi constància i s’acrediti el seu caràcter de pagament a compte d’obres futures contractades. g) Rebuts que acreditin el cobrament, per part de l’emissor de les factures, de les obres i/o actuacions realitzades, relacionades a les factures emeses. Els rebuts hauran d’incloure les dades següents: nom de la persona o empresa, segons el cas, que ha realitzat les obres o actuacions; el número de factura; la signatura i el NIF/CIF de la persona o empresa que emet el rebut; data d’emissió del rebut; l’import; nom i NIF del receptor del rebut. h) Qualsevol altra documentació necessària per acreditar el compliment dels requisits tècnics establerts a l'Ordenança fiscal. i) Declaració responsable de l'interessat conforme no s'ha realitzat cap altre petició de subvenció o ajuda a d'altres administracions. En cas d'haver-la realitzat, caldrà aportar còpia de la petició.
De forma resumida, els Beneficis Fiscals per a les instal·lacions finalitzades a partir de l'1 de gener de 2024, s'aplicarà:
â– És requisit indispensable que les instal·lacions de sistemes per a l'aprofitament elèctric, incloguin col·lectors que disposin de la corresponent homologació de l'Administració competent. â– En cap cas, el benefici fiscal obtingut en l'acumulació d'impostos i taxes locals i/o ajuts supramunicipals podrà superar el cost de la instal·lació objecte de la bonificació. â– Els contribuents hauran de comunicar a l'Ajuntament qualsevol modificació, així com els beneficis fiscals obtinguts en relació amb aquest tipus d'instal·lacions en concepte d'impostos, taxes locals i/o ajuts supramunicipals. â– En el cas de correspondre més d'una bonificació de les detallades a les Ordenances fiscals a un immoble o al subjecte passiu de l'IBI corresponent al mateix, únicament s'aplicarà la bonificació que comporti més benefici fiscal. â– Per a gaudir de la bonificació de l'IBI es requerirà que l'interessat l'hagi sol·licitada abans que les respectives liquidacions adquireixin fermesa. â– Només podran gaudir d’aquesta bonificació els immobles que no estan obligats a la instal·lació d’un sistema per l’aprofitament tèrmic o elèctric de l’energia solar d’acord amb:
Aquesta bonificació, que tindrà caràcter pregat, es concedirà per un període de 3 anys, iniciant-se el còmput l’any natural següent a la seva instal·lació i es mantindrà, dintre del període concedit, mentre no variïn les circumstàncies determinants del seu atorgament i així ho prevegi l’ordenança fiscal aplicable en cada exercici.
Els immobles que hagin obtingut la corresponent autorització d’obres per instal·lacions d’aprofitament tèrmic o elèctric subvencionat amb anterioritat a l’entrada en vigor d’aquesta ordenança, els hi és d’aplicació el següent benefici fiscal:
No es podran tenir en compte les millores tècniques a què vingui obligat el sol·licitant per la normativa reguladora.
NORMATIVA:
NOTA: Us recordem que la Llei 39/2015, del procediment administratiu comú de les administracions públiques estableix en l’article 14.2 que estan obligats a relacionar-se a través de mitjans electrònics amb les administracions públiques per la realització de qualsevol tràmit d’un procediment administratiu, almenys, els subjectes següents:
a) Les persones jurídiques. b) Les entitats sense personalitat jurídica. c) Els qui exerceixin una activitat professional per a la qual es requereixi la col·legiació obligatòria, per als tràmits i actuacions que portin a terme amb les administracions públiques en exercici de l’activitat professional esmentada. En tot cas, dins d’aquest col·lectiu s’hi entenen inclosos els notaris i registradors de la propietat i mercantils. d) Els qui representin un interessat que estigui obligat a relacionar-se electrònicament amb l'Administració.
OCUPACIÓ DE LA VIA PÚBLICA: Mentre durin les obres no es podrà ocupar l'espai públic amb cap classe d'efectes, materials ni bastides sense la preceptiva autorització municipal (Sol·licitud d'ocupació de via pública), d'acord amb les prescripcions contingudes a l'Ordenança fiscal municipal núm. 6 Taxa per ocupacions del subsòl, el sòl i la volada de la VIa Pública, amb contenidors, sacs, materials de construcció, runes, tanques, puntals, estintols, bastides i altres instal·lacions anàlogues, el seu incompliment comportarà la imposició de les sancions corresponents.
Sol·licitud Ocupació de Via Pública a omplir per entregar a l'OAC de l'Ajuntament de Sant Climent de Llobregat.
Porteu els documents demanats a l'Oficina d'Atenció Ciutadana (Plaça de la Vila, 1) el dia que vingueu a fer el trà mit de forma presencial.
Un cop cliqueu a 'Tramitar ara' sereu redirigits a la Seu Electrònica, on se us requerirà identificació digital > Un cop validats, accedireu al formulari > Un cop hagueu omplert tots els camps, caldrà que adjunteu els documents requerits a l'apartat 'Adjuntar-hi documents'. Un cop validats, accedireu al formulari genèric. Empleneu tots els camps, caldrà que adjunteu la sol·licitud especÃfica per a aquest trà mit (el pdf que heu desat al vostre dispositiu) a l'apartat 'Adjuntar-hi documents', aixà com la resta de la documentació requerida.