L’Ajuntament valora positivament el pont de la Puríssima i fa una crida a la responsabilitat ciutadana

Dimarts, 9 de desembre de 2025

La presència de pesta porcina africana manté vigents mesures extraordinàries que limiten l’accés al medi natural fins al 14 de desembre

L’Ajuntament de Sant Climent de Llobregat fa una valoració positiva, en termes globals, del desenvolupament del pont de la Puríssima, marcat enguany per les mesures temporals i extraordinàries decretades per la Generalitat de Catalunya i derivades de la detecció de Pesta Porcina Africana al territori. 

Les restriccions vigents han contribuït a disminuir notablement el nombre de persones que habitualment aprofiten aquests dies festius per accedir als boscos i camins del terme municipal. Tot i aquesta disminució, s’ha detectat l’entrada puntual d’alguns visitants, principalment persones d’altres municipis que no estaven informades de les limitacions vigents o que han fet cas omís de la senyalització instal·lada. 

En aquest sentit, s’han reforçat les tasques de vigilància i informació durant tot el pont i l’alcalde de Sant Climent, Isidre Sierra, ha volgut reconèixer especialment la feina de l’ADF, la Societat de Caçadors i la Policia Local: “Agraïm a totes les persones voluntàries de l'ADF i de la Societat de Caçadors per fer tasques informatives sobre les prohibicions decretades per la Generalitat de Catalunya d'accedir al medi natural, així com als agents de la nostra Policia Local. Tot i això, hem trobat a faltar la col·laboració d'altres cossos de seguretat”, ha manifestat Sierra. 

Mesures extraordinàries per contenir la pesta porcina

El consistori recorda que la Generalitat ha aprovat diverses mesures per contenir el focus de pesta porcina africana detectat al Vallès. Tot i que a Sant Climent de Llobregat no hi ha activitat porcina, el municipi ha estat inclòs dins la zona de baix risc, juntament amb altres municipis del Baix Llobregat. Això implica que, fins al 14 de desembre de 2025, queda prohibit l’accés al medi natural del municipi: boscos, camins i pistes forestals, rieres, camps de conreu, parcs i altres espais no urbans. 

L’Ajuntament fa una crida a la responsabilitat col·lectiva i demana a la ciutadania que respecti les limitacions vigents fins a la seva finalització.

 

Darrera actualització: 9.12.2025 | 10:29