La visita al refugi antiaeri de Gavà clou la 10a edició del programa «Tenim Drets, Teixim Llibertats»
L’activitat final va permetre reflexionar sobre els drets bàsics en temps de guerra i conèixer de prop la realitat de la població durant la Guerra Civil
Aquest 15 de juliol, un grup de climentons i climentones va visitar al refugi antiaeri de Gavà com a activitat de cloenda de la 10a edició del programa Tenim Drets, Teixim Llibertats, que enguany s’ha centrat en els drets bàsics en temps de guerra.
Abans de la visita, es va realitzar un taller de reflexió sobre el privilegi de poder dur a terme accions quotidianes com rentar-se les dents, preparar els àpats, pujar unes escales o dormir en un llit, i sobre com aquestes activitats es veuen profundament alterades en un context de conflicte armat.
Posteriorment, la visita al refugi antiaeri de Gavà va permetre conèixer com va arribar la Guerra Civil al municipi i les circumstàncies que van motivar la construcció d’aquest espai de protecció. Durant el recorregut també es va recrear l’experiència que podia viure la població civil davant un atac aeri, oferint una aproximació vivencial als efectes dels bombardejos durant el conflicte.