Salut

Creus que pots estar afectat pel Coronavirus?

Truca al 061 o informa del teu estat a través de l’aplicació “STOP COVID19 CAT”.
Tens una emergència?

Truca al 112 només si tens una necessitat immediata de presència policial, sanitària o de bombers.

Necessites parlar amb el teu CAP o necessites atenció URGENT?

Truca al telèfon del CAP Montbaig 936 371 112, de 08h a 20 h. Si us plau escolteu tot el missatge i no pengeu per ser atès. 

O ASSIR 938 876 491 - SALUT MENTAL 936 353 272 Podeu també enviar un mail a montbaig@ambitcp.catsalut.net

Si teniu febre alta, tos, dificultat per respirar o malestar general, truqueu al 061.

Per a consultes mèdiques i renovació de receptes no vagin al CAP, truquin.

Atenció primària

Les cites presencials només es faran amb cita prèvia.

La majoria de tràmits que es fan als CAP, incloses les consultes al teu metge, es poden fer a través d’internet a:

https://lamevasalut.gencat.cat

Excepcionalment et podràs registrar a “La meva salut” a:

http://canalsalut.gencat.cat/lamevasalut-registre

Usuaris del Consultori de Sant Climent

El Consultori Local de Sant Climent de Llobregat reprendrà l’atenció presencial a partir del 14 de setembre, en horari de matí, de dilluns a divendres, amb atenció programada.

Per tal de garantir una atenció segura als usuaris, l’atenció pediàtrica i l’atenció per sospita de Covid-19 s’oferiran al CAP Montbaig de Viladecans.

Per això, abans d’anar-hi cal contactar-hi abans per telèfon, trucant al 936 371 112 o al 933 268 901 (centre de trucades), o enviant un missatge a través del web de ics.gencat.cat o enviant una econsulta des de l’espai La Meva Salut. Si encara no disposes d'accés a La Meva Salut, ara de forma excepcional, pots demanar el teu ususari i contrasenya a l'enllaç https://lamevasalut.gencat.cat/web/cps/registra-t o al 061.

Per urgències, s’ha de trucar al 061.

A partir d’aquestes consultes prèvies, el professional sanitari decidirà si cal atenció presencial i, en cas que faci falta, la citaran.

Us recordem que cal fer un ús responsable del sistema de salut i només acudir als centres sanitaris quan sigui estrictament necessari.

Receptes de llarga durada
No vagis al teu CAP. Truca al CAP Montbaig 933 268 901 o al 936 371 112 per activar la recepta i recolliràs el medicament a la farmàcia.

Si cal que et posis en contacte amb el CAP, el farmacèutic/ca t’ho indicarà.

Baixes mèdiques
No vagis al teu CAP. Si necessites tramitar o renovar una baixa laboral fes-ho per telèfon o a través del servei d’eConsulta que ofereix el portal “La meva salut”.

Atenció hospitalària
Per motius de seguretat, convé recordar que l’Hospital de Viladecans no admet visites de familiars i acompanyants mentre duri la crisi sanitària. Per aquest motiu, diàriament es contacta per telèfon amb els familiars per informar-los sobre l’evolució dels pacients. Aquesta comunicació es realitza en horari de tarda. En el moment de l’ingrés, els professionals de l’Hospital expliquen que és necessari que els pacients tinguin a mà un telèfon mòbil que els permeti poder estar connectats amb els seus familiars.

Des de l’Hospital també es facilita la possibilitat que els pacients es comuniquin mitjançant videoconferència amb els seus familiars, amb l’ús de tauletes tàctils. Aquesta iniciativa porta el nom d’Apropant les famílies.
 
Assessorament psicològic

  • Per tal de donar suport a aquelles persones que estiguin patint especialment l'estada a la seva llar, des de l'Ajuntament es recorda que el Col·legi Oficial de Psicologia de Catalunya ha posat a disposició de la ciutadania el telèfon 659 584 988 de 9 a 20 h els 7 dies de la setmana. Allà experts en emergències ofereixen atenció a les persones que pateixin malestar emocional per l'actual crisi sanitària i els seus efectes.
     
  • Els familiars de persones malaltes o mortes com a conseqüència de l'coronavirus disposen d'un servei especialitzat del Ministeri de Sanitat al 917007989 (de 9 a 20 h).
  • El personal de les Administracions Publiques que es troba sotmès a una situació d’estrès emocional fruit de la gravetat i la intensitat que la crisi sanitària està provocant en la realització de les seves tasques d’atenció o servei directe a la ciutadania tenen a la seva disposició el 93 472 50 50 (servei de la Diputació de Barcelona per als treballadors municipals) i el 91 700 79 90 (servei del Ministerio de Sanidad per a professionals amb intervenció directa com sanitaris o Forces i Cossos de Seguretat de l'Estat).
  • El CatSalut ha habilitat la web gestioemocional.catsalut.cat on poder disposar d'eines per a l’avaluació i la millora de la salut emocional.
  • Informació en llengua de signes
    La Federació de Persones Sordes de Catalunya (FESOCA) ha elaborat diferents vídeos amb informació sobre la Covid-19 que podeu consultar a https://web.gencat.cat/ca/coronavirus/informacio-en-llengua-de-signes/

    El 061 CatSalut Respon disposa d'una unitat d'intèrprets de la llengua de signes. Podeu accedir a través de les apps Telegram i Lifesize mitjançant les instruccions següents.

    Instruccions d’accés al 061 en llengua de signes/Instruccions d’accés al 061 en llengua de signes

Darrera actualització: 24.03.2021 | 14:29
Darrera actualització: 24.03.2021 | 14:29